Garantie & reparaties

Mijn beveiliging werkt niet zoals het hoort, wat nu?

Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet meer naar behoren werkt. We helpen je graag met het oplossen van je probleem. Je kunt informatie over de producten, de apps en de handleiding te allen tijden op onze productpagina's terugvinden onder het kopje 'handleiding en downloads'. In de handleiding van je product staat altijd beschreven hoe je een product kunt instellen.

Stap 1: Is het probleem zelf te verhelpen?

Misschien kan het zijn dat het een probleem is dat door ander gebruik of instellingen te verhelpen is. Kijk dus altijd even bij de veelgestelde vragen of in de handleiding van het product; wellicht dat je zo het probleem al kunt verhelpen. Je vindt deze informatie op de productpagina binnen onze website. Deze pagina vind je door bovenin de zoekbalk het artikelnummer of de productnaam in te vullen óf door via het hoofdmenu naar het juiste product te navigeren.

Stap 2: Controleer of je aan de voorwaarden voldoet

Om er achter te komen of je product kosteloos gerepareerd wordt (exclusief verzendkosten), moet aan de garantievoorwaarden worden voldaan.

We bieden standaard bij al onze producten een garantie van 2 óf 3 jaar, afhankelijk van het product. Binnen deze garantieperiode worden alle reparaties kosteloos uitgevoerd die voldoen aan de garantievoorwaarden. Als het niet lukt om het product te repareren, kan het kosteloos worden vervangen. Indien je garantieperiode is verstreken, kun je je product alsnog door ons laten repareren (indien mogelijk). We zullen dan een prijsopgave maken van de reparatie en naar je toesturen per e-mail.


Garantievoorwaarden

  • De garantie is van toepassing als het product is gebruikt in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing en voor het doel waarvoor het gemaakt is.
  • Tevens dient de originele aankoopbon (factuur, kassabon of kwitantie) overlegd te worden met daarop de aankoopdatum, de naam van de retailer en het artikelnummer van het product. Indien je een accessoire of onderdeel hebt gekocht via onze webshop, kun je onze naam vermelden.
  • Onze garantie dekt alleen fabricagedefecten. Dit omvat geen glazen accessoires en accessoires zoals batterijen, lampen enzovoorts.
  • Onze aansprakelijkheid is beperkt tot de kosten van reparatie en/of vervanging van het product onder garantie.
  • De garantie is ongeldig als het defect (op welke wijze dan ook) door verkeerd gebruik, verwaarlozing en vervalsing of onjuiste afstellingen is veroorzaakt. Het is ongeldig wanneer onbevoegde personen wijzigingen of reparaties uitvoeren. De garantie is eveneens ongeldig in de volgende gevallen:
    • Bij de reparatie van een huishoudelijk product dat in een commercieel milieu wordt gebruikt;
    • Bij een reparatie die toe te schrijven is aan een onjuiste installatie in je huis;
    • Bij een reparatie van elk onderdeel waarvan het serienummer is verwijderd;
    • Waar alle aanvullende apparatuur, niet door Tristar Europe B.V. geleverd of geadviseerd, problemen en schade veroorzaakt dat met het product in verband staat of met het product gebruikt is.

Stap 3: Zo doe je een garantieaanvraag

Indien je aan de voorwaarden voldoet en in aanmerking wilt komen voor een reparatie of vervanging, kun je een verzoek bij ons in dienen. Dat doe je door onze klantenservice te contacteren per mail (service@smartwaresinstallatie.nl) of via de telefoon (088 5940 500). Zij zullen je verder helpen met het afhandelen van de garantieaanvraag.

Wij bekijken je reparatie aanvraag en nemen deze in behandeling. Als je aan de garantievoorwaarden voldoet, zullen wij er voor zorgen dat je weer een goed en werkend apparaat terugkrijgt. Dat beloven we alvast!



Veelgestelde vragen

Wij volgen de wettelijk garantiebepalingen die van toepassing zijn. Binnen de garantieperiode van je product worden alle reparaties, die voldoen aan de garantievoorwaarden, kosteloos uitgevoerd. Mocht het niet mogelijk zijn om het product te repareren, zal kosteloos een nieuw product worden toegestuurd. 
Indien het product aan de garantieperiode en de garantievoorwaarden voldoet, zullen wij de reparatie kosteloos uitvoeren. Je kunt onze klantenservice afdeling contacteren om de reparatie in orde te maken via service@smartwaresinstallatie.nl of 088 5940 500. Mocht het niet mogelijk zijn om het product te repareren, zal kosteloos een nieuw product worden geïnstalleerd.
Als je artikel gerepareerd kan worden en het voldoet aan de garantievoorwaarden, is een reparatie gratis. Als blijkt dat het defect te wijten is aan het niet gebruiken conform de handleiding, moeten we helaas kosten in rekening brengen voor de reparatie. Je kunt dan zelf beslissen of je de reparatie wil laten uitvoeren.
Volg de stappen op onze retourneren pagina en het is zo gepiept. Je krijgt daarna zo spoedig mogelijk bericht. Indien je binnen 5 werkdagen niks van ons hebt gehoord kun je met ons contact opnemen. 
Wij streven er naar om de producten binnen 10 werkdagen na aanvraag bij jou thuis te komen repareren. Het kan zijn dat een reparatie iets langer de tijd in beslag neemt, omdat onze installateurs een strakke planning hebben. Indien je binnen 15 werkdagen nog geen bericht hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen. Wij zullen er voor zorgen dat de intallateur met jou contact opneemt om de reparatie te verzorgen op een door jou gewenst tijdstip. 
De garantie is ongeldig als het defect (op welke wijze dan ook) door verkeerd gebruik, verwaarlozing en vervalsing of onjuiste afstellingen is veroorzaakt. Het is ongeldig wanneer onbevoegde personen wijzigingen of reparaties uitvoeren.
De garantie is eveneens ongeldig in de volgende gevallen:
  • Bij de reparatie van een huishoudelijk product dat in een commercieel milieu wordt gebruikt;
  • Bij een reparatie die toe te schrijven is aan een onjuiste installatie in uw huis;
  • Bij een reparatie van elk onderdeel waarvan het serienummer is verwijderd;
  • Het artikel is al opengemaakt anders dan voor bedoeld gebruik;
  • Het artikel is gerepareerd door niet een niet bevoegd service centre of bij de reparatie zijn geen goedgekeurde onderdelen of accessoires gebruikt;
  • Waar alle aanvullende apparatuur, dat niet door bedrijfsnaam geleverd of geadviseerd is, problemen en schade veroorzaakt dat met het product in verband staat of met het product gebruikt is.

Antwoord niet kunnen vinden?

Telefoon



Bel : 088-5940500  
Maandag t/m vrijdag, Tussen 8:00 en 17:00

E-mail



Mail ons: service@smartwaresinstallatie.nl
Reactie binnen 2 werkdagen

Aan het laden
Aan het laden
Terug naar boven